WRC atsisako hibridinių sistemų: kas toliau? (19)

WRC atsisako hibridinių sistemų: kas toliau?
logo Kovo 28 d. 07:00, Jaanus Ree/Red Bull Content Pool nuotr.

Po Švedijos ralio FIA paskelbė – nuo 2025 metų pasaulio ralio čempionate (WRC) vėl keisis reglamentas. Tiesa, tai turėtų išeiti į naudą.

FIA paskelbė, kad nuo 2025 metų WRC nebeliks hibridinių automobilių.

Nuo 2022 m. sezono pasaulio ralio čempionate automobiliai turėjo būti hibridiniai. Tai turėjo pažymėti nauja WRC era, galiausiai tai buvo padaryta ir dėl oro taršos mažinimo. Visgi tai nepasiteisino.

WRC populiarumas pastaruoju metu krenta, o viena iš to priežasčių yra ir sumažėjęs konkurencingų lenktynininkų skaičius. „Ford“ (kitaip – „M Sport“) pastaraisiais metais priminė tik savo šešėlį, kalbant apie tuos laikus kai Sebastianas Ogier galėjo skinti titulus su šios ekipos automobiliais.

Atsisakymas hibridinių sistemų gali būti geras ženklas „M Sport“ ekipai. 2024 m. sezone šios ekipos sudėtį sudaro Adrienas Fourmaux ir Gregoire'as Munsteris. Su visa pagarba šiems talentingiems lenktynininkams, bet tokia sudėtis parodo neegzistuojančias komandos ambicijas bei susitraukusį biudžetą.

2025 metais automobiliai bus pigesni, o tai visada yra gerai – galima bus daugiau pinigų išleisti kitose pozicijose. Tiesa, nuo 2026 metų, panašiai kaip ir „Formulės-1“ čempionate, WRC susipažins su dar visiškai nauju reglamentu.

Kitas ir galbūt net lemiamas argumentas – stagnacija. Jeigu WRC toliau liktų prie hibridinių automobilių, tai sukurtų nemalonią stagnaciją. Šiuo metu „Rally 2“ ir „Rally 1“ klasės yra atsiskyrusios kaip niekada. Jaunesni lenktynininkai neturi šansų pajusti, ką reiškia aukščiausios klasės automobiliai.

Sugrįžimą į ralį žada ir „Lancia“ su „Subaru“. Šiems gamintojams būtų be proto sunku „įsipaišyti“ į hibridinių automobilių erą, o dabar kelias pasidaro atviras. WRC žino, kad jiems reikia kelti savo populiarumą, o senieji prekės ženklai prie to gali prisidėti. Galų gale, čempionate reikia ir daugiau konkurencijos.

Šioje situacijoje padėjo ir WRC sirgalių apklausa, kurią kūrė pati FIA (tarptautinė automobilių federacija). Joje sirgaliai išreiškė savo nuomonę ir akivaizdu, kad jie buvo išklausyti.

Iki šiol buvo įvairių svarstymų. Galbūt net viskas ėjo link to, jog galėjo nelikti elitinės „Rally 1“ klasės. Galiausiai buvo rastas kitas sprendimas – „Rally 1“ su elitiniais Neuville, Tanaku, Evansu turėtų likti, kaip ir stipriausios komandos.

WRC čempionato dar laukia pereinamieji metai, o pirmas žingsnis teisinga linkme jau buvo žengtas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
tech
IP: 78ed66c | 03/28 08:59 Atsakyti
Va , geros zinios. Gal viena diena ir F1 sugrys i teisinga kelia.
Expertaz
IP: 0482a81 | 03/28 12:58 Atsakyti
La Form
03/28 12:10

Ir koks tas teisingas kelias?

Na kadangi esu isitikines kad tu 100% nezinai, tai priminsiu. F1 == emocija. Kaip zmogus patira emocija? Ausu pagalba, akiu pagalba, uosles pagalba, jutimu. Kai tu girdi v10, kuris zudo tavo ausu bugnelius, kai jauti vibracija per zarnyna, kai uzuodi benzo kvapa, matai grazius bolidus, matai kaip greitai jie iveikia posukius === tai sukelia zmogui didele emocija. Dabartiniai bolidai neturi garso, yra sunkus, kitaip sakant emocijos daug maziau nei kad pwz buvo prie V10/V8 bolidu. Kai buvo v10 era buvau per jaunas kad galeciau sau leisti tai patirti, o dabar net maziausios minties nera vaziuoti i GP paklausyti V6, nors esu didelis F1 fanas. P.s. pats turiu asmenini auto su V10:)
Vvvv
IP: 531cdf1 | 03/28 12:56 Atsakyti
La Form
03/28 12:10

Ir koks tas teisingas kelias?

V10
Expertaz
IP: 0482a81 | 03/28 15:08 Atsakyti
Lexxus
03/28 14:06

Na man teko gyvai matyti visus pokyčius ir ką aš pasakysiu... gal p... skaityti daugiau

Tiesos daug tame, kad ir tas mano v10 daug kam suteikia daug emociju, man jau seniai ne. Bet tai nereiskia kad as dabar turiu parduoti v10 ir pirkti beleka nes v10 nebeteikia emociju :) Supranti ka turejai tik prarades. Viskas labai paprasta, Tegul tie visi vystimaisi buna kokiam formula E, F1 turi but emocijos topas. Viska as suprantu bet as uz tai kad grystu V10, visas tas emisiju FAKE'as yra totalus nonsesne
Expertaz
IP: 0482a81 | 03/28 15:10 Atsakyti
La Form
03/28 13:29

Pasirodo nieko verti tie 100 proc. Na, bet ne apie tai. Esminis dalyka... skaityti daugiau

Tai butent kad siais laikais F1 nuejo didele dalim i show versla, Vieniem tai gerai kitiem ne. Nu bukim biedni bet teisingi, pakelkit rankas kas nenoretu kad grystu V10? IR beje lyginti automobilio V10/v12 su formules V10 20k rpm cia kaip lyginti mane su verstapenu :D
Aha
IP: c1c3e86 | 03/28 21:31 Atsakyti
Expertaz
03/28 19:24

https://yo... skaityti daugiau

Pažiūrėjus video, grįsta atmintis, kai po žiemos miego keldavausi su max jauduliuku žiūrėti Melburno GP su šiuo isterišku v10 garsu ir bolidais, su kuriais reikia dirbti, o ne palydėti juos iki finišo. Kaip bolidas "plaukioja" trasoje, koks garsas ir kaip gali kažkam nesimatyti, kad čia super greitas kartingas, o ne kaip ant bėgių priklijuotas tilus Titanikas. :) šudas yra elektra, šudas yra nesąmoningas, per didelis svoris, šudas yra prie žemės klijuojanti aero. fuc.. all v10 haters. :)
Alienzoo
IP: d51c68c | 03/28 13:41 Atsakyti
Expertaz
03/28 12:58

Na kadangi esu isitikines kad tu 100% nezinai, tai priminsiu. F1 == em... skaityti daugiau

Kai mano telikas benzino kvapo neskleidžia, tai nemoku atskirti kuom skiriasi v10 sudeginto benzino smarvė, nuo v6, o per teliką skirtumo ar posūkį įveikia ant 96, ar 89 km/h tikrai nejauti, ausų būgnelių telikas irgi neplėšo, kol nepasileidi garsiai ir be komentatorių, nes jie burba trigubai garsiau, už lenktynių garsus, tqip kad visos parašytos emocijos nėra tikros. Čia kaip kažkas negali žiūrėti įrašo, nes tipo jau lebktynės pasibaigė ir nebe tas, nors ir nežinai kas laimėjo 😃😃🦇
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983